ZAGINIĘCIE ETHANA CARTERA /EXTRA KLASYKA /PL /PC

ZAGINIĘCIE ETHANA CARTERA /EXTRA KLASYKA /PL /PC
  • The Vanishing of Ethan Carter to oryginalna gra przygodowa, stworzona przez zespół z warszawskiego studia The Astronauts, pod przewodnictwem zasłużonego dla polskiej branży Adriana Chmielarza. Tytuł jest pierwszym projektem dewelopera, który powstał po tym, jak Chmielarz wraz z kilkoma współpracownikami odszedł ze studia People Can Fly, należącego do amerykańskiego Epic Games.

    Źródłami inspiracji dla twórców produkcji były twórczość z nurtu weird fiction, pulpowe horrory oraz opowiadania grozy z początków ubiegłego stulecia (jak chociażby utwory H. P. Lovecrafta). Osią napędową historii jest tytułowe tajemnicze zaginięcie Ethana Cartera, małego chłopca, który najprawdopodobniej został porwany przez bliżej niezidentyfikowanych sprawców. Na jego trop stara się wpaść główny bohater gry – Paul Prospero, prywatny detektyw posiadający zdolności paranormalne. Podążając tropem dziecka, trafia on do Red Creek Valley – pięknej górskiej doliny na środkowym zachodzie Stanów Zjednoczonych – gdzie znajduje potwornie zmasakrowane ciała porywaczy Ethana. Przy pomocy współczesnych narzędzi detektywistycznych oraz własnych zdolności, bohater musi rozwikłać mroczną zagadkę morderstw oraz poznać los zagubionego dziecka.

    The Vanishing of Ethan Carter oferuje rozległy, otwarty świat, przeznaczony do swobodnej i niespiesznej eksploracji. Jest ona ważną (choć nieobligatoryjną) częścią zabawy, nagradzającą gracza dodatkowymi wskazówkami na temat dochodzenia oraz ogólnego tła fabularnego. Gra nie prowadzi nas za rękę - nie ma tutaj wyświetlających się celów ani wskaźników pokazujących gdzie należy iść. Gracz sam musi odkrywać kolejne fragmenty łamigłówki i łączyć je w logiczną całość. Warto mieć na uwadze, że choć dolina Red Creek jest malownicza, mamy tu do czynienia z raczej posępnym miejscem, a przygodzie towarzyszy mroczna atmosfera, mogąca niejednokrotnie przyprawić gracza o ciarki na plecach. Niemniej, bohater nie może ponieść śmierci w toku rozgrywki, toteż nie trzeba obawiać się jakichś niebezpieczeństw.

    Jeśli chodzi o elementy przygodówkowe (dotyczące głównie rozwiązywania spraw morderstw), to zastosowano tutaj sporo oryginalnych rozwiązań. Kiedy trafiamy na istotny fragment układanki, nie słyszymy głosu bohatera, wyjaśniającego nam, co znaleźliśmy, lecz widzimy wyskakujące na ekranie pojedyncze słowa-klucze, reprezentujące tok myślenia detektywa – np. „świeże, zwierzę, czysta ziemia,
    kilka dni, wypadek” w odniesieniu do plamy krwi. Pomocą służy również wspomniany wcześniej nadprzyrodzony talent protagonisty. Paul Prospero między innymi komunikuje się ze zmarłymi, ogląda wizje, a także przechodzi przez portale, za którymi widzi alternatywne lub przeszłe wersje rzeczywistości. W ten sposób uzyskujemy pomoc na przykład w odnajdowaniu przedmiotów potrzebnych do wyjaśniania zagadek. Gdy kończymy zbierać poszlaki, odtwarzamy chronologiczny przebieg zdarzeń, numerując zamrożone sceny, ukazywane w świecie gry.

    Tytuł napędza silnik Unreal Engine 3, który na potrzeby gry wzbogacono o nowe elementy i technologie. Zaowocowało to wykreowaniem pięknego, niemal fotorealistycznego świata. Jest to również zasługa techniki znanej jako fotogrametria – polega ona na dokładnym przetwarzaniu zdjęć wykonywanych prawdziwym miejscom w cyfrowe lokacje


     Rekomendowane wymagania sprzętowe:
    Core 2 Duo 2.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 9 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7/8



    obrazek

  • Stan Nowa w folii
  • Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

29,90  PLN
Cena nie zawiera kosztów dostawy

Chwilowy brak towaru

Waga: 0.2 kg

Zapytaj o produkt

Koszyk jest pusty