RISE OF THE TOMB RAIDER /PL/PC

RISE OF THE TOMB RAIDER /PL/PC
  • Rise of the Tomb Raider  to jedenasta produkcja o przygodach Lary Croft, a zarazem druga po restarcie serii dokonanym w 2013 roku za sprawą gry Tomb Raider. Tak jak w przypadku wspomnianego tytułu, mamy do czynienia z dziełem zespołu Crystal Dynamics (autorzy poprzednich części z cyklu Tomb Raider czy też Legacy of Kain: Soul Reaver), które reprezentuje gatunek przygodowych   gier akcji z widokiem TPP i cechuje się sporą dawką brutalności oraz wieloma aspektami survivalowymi. Produkcja ukazała się najpierw na Xboksie One i Xboksie 360 w listopadzie 2015 roku, w związku z nawiązaniem współpracy firmy Microsoft ze Square  Enix. Gra dopiero kilka miesięcy później trafiła do posiadaczy komputerów PC, a użytkownicy PlayStation 4 musieli czekać niemal rok czasu. Rise of the Tomb Raider samo w sobie jest niemal identyczne na wszystkich platformach sprzętowych. Jedynie użytkownicy wersji na konsolę Xbox 360 musieli pogodzić się z gorszej jakości oprawą graficzną.

    Rise of the Tomb Raider kontynuuje historię opowiedzianą w poprzedniczce. Wydarzenia, jakie miały miejsce na wyspie Yamatai, odcisnęły piętno na bohaterce, czyniąc ją twardszą i bardziej bezwzględną, a zarazem niespokojną kobietą. Niestworzone opowieści młodej pani archeolog nie znajdują posłuchu w jej dawnym środowisku, co skazuje bohaterkę na wyalienowanie. Postanawia więc   ona odnaleźć dowody na istnienie tego, z czym walczyła na wyspie – rusza w tym celu na Syberię, na poszukiwanie legendarnego, spowitego aurą niewidzialności, miasta Kitież, które kryje jakoby tajemnicę nieśmiertelności. To jednak tylko pierwszy przystanek na drodze Lary – w późniejszych etapach bohaterka odwiedza także inne zakątki globu, w których, ciekawostka, twórcy na prośbę fanów umieścili znacznie więcej ikonicznych dla serii grobowców niż poprzednio.

    Jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki w Rise of the Tomb Raider, twórcy pozostali wierni rozwiązaniom z poprzedniej odsłony. Nadal spore znaczenie odgrywa ciche przemykanie za plecami wrogów i posługiwanie się narzędziami w rodzaju łuku, ale nie brakuje także sekwencji, w których angażujemy się w regularną wymianę ognia. Co istotne, lokacje stały się mniej więcej trzy razy większe – dzięki temu więcej czasu spędzamy teraz na eksploracji, szukając rozmaitych „znajdziek”, jak również zróżnicowanych materiałów rzemieślniczych. Twórcy rozbudowali bowiem mechanikę craftingu, dając możliwość wytwarzania rozmaitych przedmiotów (np. bandaży, koktajli Mołotowa, zatrutych strzał) oraz bardziej kompleksowego ulepszania ekwipunku.

    Rise of the Tomb Raider to gra przeznaczona głównie do zabawy samotności. Zaliczenie kampanii na 100% może zająć nawet 40 godzin, ale oprócz niej deweloperzy przygotowali także inne formy zabawy, w tym tryb wytrzymałości, hordę, a także:

    • Score Attack – przechodzenie poszczególnych poziomów na czas, borykając się z nieco zmienionymi zasadami gry; 
    • Remnant Resistance – ustalanie własnych scenariuszy z możliwością samodzielnego dobierania niektórych elementów (cele misji, wrogowie itd. – da się używać w tym celu Expedition Cards, czyli specjalnych modyfikatorów rozgrywki). Stworzone w ten sposób poziomy można udostępniać znajomym, walcząc z nimi później o jak najlepsze wyniki; 
    • Chapter Replay – powtarzanie misji z kampanii fabularnej, przy wykorzystaniu zdobytego wcześniej wyposażenia.

     

    Podobnie jak w przypadku poprzedniej odsłony, tak i tym razem twórcy dołożyli starań, aby zapewnić zapierające dech wrażenia wizualne. Wśród technologicznych nowinek wymienić można chociażby wprowadzenie dynamicznego cyklu dobowego i zmiennych warunków atmosferycznych.

     




    obrazek
  • Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

145,00  PLN
Cena nie zawiera kosztów dostawy

Chwilowy brak towaru

Waga: 0.2 kg

Zapytaj o produkt

Koszyk jest pusty