MAFIA 3 /PC

MAFIA 3 /PC
  • Mafia III to kolejna odsłona uznanej serii trzecioosobowych gier akcji, tworzona przez studio Hangar 13, składające się z byłych pracowników 2K Czech. Pierwsza część cyklu, zatytułowana Mafia: The City of Lost Heaven, ukazała się w 2002 roku na konsolach PlayStation 2, Xbox oraz komputerach osobistych. Tytuł został ciepło przyjęty przez środowisko graczy, jednak na jego kontynuację musieliśmy poczekać aż do 2010 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała Mafia II przeznaczona na PlayStation 3, Xboksa 360 oraz PC-ty. Produkcja okazała się dobrą, aczkolwiek kontrowersyjną pozycją, która wywołała mieszane opinie wśród fanów. Nie przeszkodziło to jednak firmie 2K Games w wyłożeniu pieniędzy na produkcję trójki. O niej po raz pierwszy usłyszeliśmy w sierpniu 2012 roku, kiedy to źródła czeskiego Eurogamera poinformowały o rozpoczęciu prac nad grą Mafia III. Na oficjalną zapowiedź przyszło nam jednak
    poczekać do lipca 2015 roku.

    Akcja gry Mafia III osadzona została w roku 1968 w fikcyjnym mieście wzorowanym na Nowym Orelanie, a głównym protagonistą jest niejaki Lincoln Clay – weteran wojny w Wietnamie, należący do bliżej niesprecyzowanej organizacji przestępczej. Jego ugrupowanie zostało jednak zdradzone, a najbliższe mu osoby w brutalny sposób zlikwidowano, dlatego też motywem przewodnim trójki jest dokonanie zemsty na oprawcach swoich towarzyszy, a w szczególności na osobie Sala Marcano, który jest donem włoskiej rodziny odpowiedzialnej za masakrę. Co ciekawe, w swojej misji Clay będzie mógł liczyć na pomoc innych bossów przestępczego świata, a do jego sprzymierzeńców dołączy irlandzki mafioso Burke, dowodząca haitańskimi gangsterami Cassandra oraz znany z drugiej części
    Mafii Vito Scaletta.

    Mimo, że akcja gry od początku istnienia serii miała miejsce w otwartych światach, jej trzecia odsłona pod względem rozgrywki zbliżyła się dość mocno do konkurencyjnego cyklu Grand Theft Auto. Ulice miasta wypełniono szeregiem aktywności pobocznych, którymi możemy się zająć w przerwach pomiędzy kolejnymi misjami, jednak wszystkie one mają mieć istotny wpływ na fabułę. Jedną z większych różnic między Mafią a GTA stanowi sztuczna inteligencja mieszkańców metropolii, którzy podobnie jak główny bohater opowieści, zajmują się szeregiem zróżnicowanych aktywności. Na ulicach spotkamy więc nierzadko całujące się pary, szprycujących się narkomanów czy ulicznych grajków.

    Kolejną niezwykle istotną nowością w serii jest wprowadzenie możliwości przejmowania kryjówek wrogich ugrupowań. Po oczyszczeniu danej lokacji z przeciwników, możemy oddać ją we władanie jednemu z naszych współpracowników, zwanych porucznikami, co zaowocuje rozmaitymi bonusami np. możliwością wezwania zmotoryzowanych posiłków, które pomogą w walce z goniącymi nas rywalami lub opcją przekupienia stróżów prawa, by zaprzestali uciążliwego pościgu.

    Znacznemu powiększeniu uległ też wachlarz możliwości głównego bohatera. Na wyposażeniu Lincolna znajdują się m.in. pistolety, rewolwery, strzelby, karabiny maszynowe oraz granaty, jednak w danej chwili bohater może korzystać jedynie z dwóch rodzajów uzbrojenia. W grze nie zabrakło też możliwości korzystania z osłon oraz dynamicznej walki wręcz, w tym opcji brutalnego ogłuszania wrogów. Nie bez znaczenia dla rozgrywki jest również możliwość prowadzenia ostrzału podczas jazdy samochodem, której model uległ również znaczącej poprawie, a same fury będzie można poddawać ulepszeniom i modyfikacjom. W Mafii III deweloperzy zdecydowali się na łączony system regeneracji zdrowia. Pasek życia podzielono na trzy segmenty, które regenerują się, jeśli nie zostaną wyczerpane
    do zera, zaś gdy to nastąpi pozostaje nam skorzystanie z apteczek.

    W przeciwieństwie do dwóch poprzednich odsłon cyklu, w których przeważały wątki przygodowe, Mafia III stanowi dość wyraźny zwrot w kierunku sandboksowości, właściwej choćby serii GTA. Mimo przynależności do koncernu Take-Two Interactive, obie ekipy deweloperskie korzystały jednak wyłącznie z autorskich rozwiązań, zarówno w dziedzinie gameplayu, jak i w kwestiach technicznych.

    Mafia III to produkcja przeznaczona tylko dla jednego gracza. Deweloperzy nie zatroszczyli się o żadne tryby multiplayer, ale wynagrodzili ich brak rozbudowaną kampanią, szeregiem aktywności pobocznych i innymi atrakcjami.

    Mafia III na to gra, które może się pochwalić wysokiej jakości oprawą graficzną. Podczas rozgrywki nie brakuje rozmaitych efektów specjalnych, misji odbywających się o różnych porach doby i podczas różnorakich warunków pogodowych. Twórcy jak najbardziej chcieli oddać klimat tamtych czasów, więc oprócz szeregu smaczków związanych ze stylistyką miasta, swoje trzy grosze dorzuca ścieżka dźwiękowa, przy tworzeniu której użyto utworów z dawnych lat, w tym: The Animals - House of the Rising Sun (1964), Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son (1969), Jimi Hendrix - All Along the Watchtower (1968) i The Rolling Stones - Paint it Black (1966).

     

    *Jest to zamówienie przedpremierowe, planowana premiera przewidziana jest na 07.10.2016 r. 
    Wysyłka przewidziana jest na 1-2 dni przed premierą, najpóźniej w dzień premiery. 
    (Nie ponosimy odpowiedzialności za  ewentualne przesunięcie daty premiery przez dystrybutora)

    obrazek

  • Stan Nowa w folii
  • Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

169,00  PLN
Cena nie zawiera kosztów dostawy

Chwilowy brak towaru

Waga: 0.02 kg

Zapytaj o produkt

Koszyk jest pusty